Κυριακή, 20 Δεκεμβρίου 2009

Του '60 οι εκδρομείς




" Έκθεση εικόνων, αντικειμένων και ήχων που ανασυνθέτουν το κλίμα και τις αναμνήσεις από τη γοητευτική και δύσκολη ελληνική δεκαετία του 1960. Το εκθεσιακό υλικό αναπτύσσεται πάνω σε δύο άξονες: την κοινωνική ζωή και το μουσικό πανόραμα της περιόδου. Σε αυτό το πλαίσιο παρουσιάζονται τα πολιτικά θέματα, οι κοινωνικές αλλαγές, οι αγώνες της νεολαίας, τα πρόσωπα σύμβολα στη μουσική και στην πολιτική ζωή, οι νέοι καλλιτέχνες που παρουσιάστηκαν στο χώρο της μουσικής και του τραγουδιού. Δίπλα σε αυτό το ελληνικό ψηφιδωτό της δεκαετίας του 1960, εκτίθεται υλικό από τα 60ς της Ευρώπης και της Αμερικής, προκειμένου να αποτυπωθεί μια εικόνα διαλόγου με την ξένη μουσική, τα αντιπολεμικά κινήματα, εκείνα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη μόδα και τον τρόπο ζωής."( Μουσείο Μπενάκη)

Η έκθεση υποδέχεται τον επισκέπτη με αυτήν των μεγάλων διαστάσεων φωτογραφία, με φόντο την Ακρόπολη και ακριβώς μπροστά τοποθετημένο, αλλά σαν να είναι μέρος του φωτογραφικού σκηνικού, το σκουτεράκι. Στο σημείο αυτό οι επισκέπτες σταματούν σχεδόν με ευλάβεια και αναφωνούν: ΑΑΑ! θυμάσαι...


Γενική άποψη της αίθουσας που φιλοξενεί την έκθεση στο μουσείο Μπενάκη.

Το ταξίδι σχετικά σύντομο αλλά ιδιαίτερα νοσταλγικό. Και όπως αναρωτιέται ο Διονύσης Σαββόπουλος - ο εμπνευστής αυτής της πρωτοβουλίας- "ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙ Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ' 60 ή συνέπεσε απλώς με τα νιάτα μου και την έχω μυθοποιήσει;" Η ποικιλία του υλικού ιδιαίτερα αντιπροσωπευτική, βοηθάει να δεις σαν σε ταινία μικρού μήκους τα "σιξτις'.

Το "αστικό" σαλόνι της δεκαετίας




Κολλάζ από αγώνες, μουσικές, τέχνες.




Διαφημίσεις και συσκευασίες της εποχής θυμίζουν τις καταναλωτικές συνήθειες.
( θυμόσαστε την καλμαλίνη; το μαγικό παυσίπονο)


Το ιστορικό γεγονός που σφράγισε την δεκαετία


Η "εξαγωγή" της λαϊκής μουσικής για τους ομογενείς της Αμερικής


Χειρόγραφα του Άξιον Εστί - πάνω σε χαρτοπετσέτα

"Είμεθα ντέτυ- μπόης.Πετάξαμε γιαούρτι κατά γυναικός."
Νόμος 4000. Περιφορά κουρεμένου νεαρού.

Το θαύμα της Ολυμπιακής και η μαγεία του ηλεκτρικού ψυγείου που αντικατέστησε τα ψυγεία πάγου.


Ο κόσμος της μόδας: μίνι και μάξι


Η νεολαία σε ποδοσφαιράκια και φλιπεράκια



Το Γούστοκ, το πανηγύρι του τρελού, η "κατάκτηση" της Σελήνης και η ΑΕΚ κυπελλούχος Ευρώπης στο μπάσκετ("στα γήπεδα η Ελλάδα αναστενάζει...") και άλλα πολλά γεγονότα που παραλείψαμε.

Ευχαριστούμε το Μουσείο που μάς έδωσε την άδεια να φωτογραφίσουμε τα εκθέματα. Επίσης χρησιμοποιήσαμε το άλμπουμ που κυκλοφόρησε με τίτλο "60's του ροκ του μέλλοντός μας. Διονύσης Σαββόπουλος. του '60 οι εκδρομείς "

6 σχόλια:

  1. Θησαυρός!!!
    Με τέτοια ανάρτηση πατάμε γκάζια και ... ραντεβού στο Μουσείο Μπενάκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ με τη Λίλα. Είναι εκπλήκτική η ανάρτηση!!! Μπράβο, Ελένη και σε σένα και στο Μουσείο Μπενάκη. Η ανάρτησή σου μας ταξίδεψε..Να το κανονίσουμε,Λίλα, να πάμε παρέα..
    Τελικά, η δεκαετία του '60 ήταν μια σπουδαία δεκαετία, γιατί, όπως έλεγε και ο μεγάλος Μόραλης -τον οποίο σήμερα αποχαιρετήσαμε - "κάναμε καλά πράγματα στην τέχνη, στη μουσική, στη λογοτεχνία"..
    ". Τότε δεν είχε τόση σημασία για έναν καλλιτέχνη να τον αναγνωρίσουν και να του πουν καλά λόγια. Σημασία είχε να πετύχει αυτό που είχε στο μυαλό του".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ρομαντική προσέγγιση για μια γενιά που άκουγε the wall, μιλούσε για έρωτα και όχι πόλεμο, που του έφταιγε ο Θεός και που κατάντησε τον πλανήτη μας λίγο πριν την καταστροφή του και δυστυχώς συνεχίζει μέχρι να τον φθάσει στην απόλυτη διαγραφή του.
    Θα τρέξουμε λοιπόν στο Μπενάκη να το απολάυσουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δε μου λέτε, ρε παιδιά, θα μας θυμηθεί ο φύλακας αν πάμε όλοι μαζί ή να πούμε και στον Οφσέπ;
    Ελένη, τι εικόνες και ανμνήσεις (διατί να το κρύψωμεν* άλλωστε..) ήταν αυτές;

    * ορθογραφία δεκαετίας '60...

    Ευχές για τα χριστούγεννα, για την ώρα και ναι, ραντεβού στο Μπενάκη - συνηθισμένα τα βουνά..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ναι , έχις δίκιο Διονύση για τις φωτό ,ειδικά αυτή του 114 με ανατρίχιασε.Τί κρίμα αυτοί που φώναζαν για καλύτερη παιδεία να είναι αυτοί που την κατέστρεψαν;
    το μόνο που ξέρανε είναι να κάνουνε εγκαίνια σε νέα προβληματικά κτίρια (που τα ακριβοπληρώσανε όλοι οι φορολογούμενοι) και να τα ερημώνουν από ανθρώπινο δυναμικό,να υποβιβάζουν την ύλη που διδάσκεται, να διαβρώνουν κάθε ιδανικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή